…. Η ζωγραφική του Κώστα Ξανθόπουλου αποδεσμευμένη από αναπαραστατική προσέγγιση και απόδοση μιας κατά τα άλλα εικονικής πραγματικότητας, επικεντρώνεται στην εμμονή της σχεδιαστικής επιμέλειας και τον ρόλο του χρώματος. Η αναφορά στην ορατή πραγματικότητα αποτελεί αφετηρία. Θετικά και αρνητικά μέρη που προκύπτουν από τη χρήση κάρβουνου στο σχεδιασμό από τη μια και το φωτεινό χρώμα από την άλλη, γεννούν ωθήσεις και έλξεις και το διάλογο του ΧΑΡΑ ΘΕΟΧΑΡΟΥΣ με το αφηρημένο για να συσσωματωθούν εντέλει σε ένα σύνολο…[Η ανθρώπινη μορφή, όπως συλλαμβάνεται σε τυχαία στιγμιότυπα ή μεταπλάθεται σε θέσεις σκηνοθετημένες από τον ίδιο, αποτελεί το πρωτεύον θεματολογικό υλικό των εικόνων του Κώστα Ξανθόπουλου, με έκδηλη μια αφαιρετικά εξπρεσιονιστική διάθεση ή μια ροπή προς μια ατμόσφαιρα ιδιόμορφου συμβολισμού με τάσεις κριτικής]…
ΧΑΡΑ ΘΕΟΧΑΡΟΥΣ
Ιστορικός Τέχνης 2005